Пам`ятка про права споживачів: що варто знати

 В рамках проекту «Я МАЮ ПРАВО!» продовжуємо ознайомлювати з правами громадян. На сьогодні говоримо про те, які права має споживач та як людині їх захистити.

 

 ПРАВА ЯКІ МАЄ СПОЖИВАЧ, КОЛИ ПРИДБАВАЄ ТОВАР:

·       на належну якість продукції;

·       на належне обслуговування;

·       на безпечність продукції;

·       на відшкодування майнової, моральної шкоди, яка завдана через недоліки придбаного товару;

·       на необхідну доступну, своєчасну та достовірну про товар та його виробника.

ОБОВ`ЯЗКИ ПРОДАВЦЯ:

·       надавати детальну інформацію про товар, термін його придатності, властивості товару, порядок гарантійного обслуговування товару;

·       видавати споживачу розрахунковий документ(встановленої форми), який підтверджує факт купівлі із позначкою про дату продажу та гарантійний документ.

ПРАВО НА ПОВЕРНЕННЯ ТОВАРУ ДО МАГАЗИНУ:

·       якщо товаром не користувались, а початковий вигляд товару збережено, протягом 14 днів після дня купівлі можна подати письмову вимогу про бажання повернути чи обміняти товар разом з розрахунковим документом, який підтверджує факт купівлі товару.

ТОВАРИ, ЯКІ НЕ ПІДЛЯГАЮТЬ ОБМІНУ АБО ПОВЕРНЕННЮ:

·       лікарські препарати;

·       предмети гігієни;

·       парфюмерно-косметичні та ювелірні вироби;

·       тканини, білизна, панчішно-шкарпеткові вироби, рукавички;

·       товари для немовлят та дитячі іграшки.

ПРАВА СПОЖИВАЧА ЩОДО ЗАХИСТУ ПРАВ ПРИ ЇХ ПОРУШЕННІ:

·       вимагати у продавця відновлення порушеного права;

·       подати скаргу до відповідного територіального підрозділу Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та прав споживачів;

·       звернутись до суду за місцем проживання,заподіяння шкоди чи виконання договору.

ПАМ`ЯТКА: Ваші права-ваша зброя. Знаючи їх, знатимете як відновити порушене право!